Normaali aihe Kysely? (Luettu 4 835 kertaa)
sannuli
Nuorempi Nivelklubilainen
Poissa

Sijainti: turkuse
Kysely?
18.07.2004 klo 00:40:59
Tulosta viesti  
Onkos teillä nivelrikko klubilaisilla muitakin sairauksia kuin nivelrikko?

Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Nivelklubin aktiivikirjoittaja
Poissa

Voi hylkyläinen!

Sijainti: Järvenpää
Re: Kysely?
Vastaus #1 - 19.07.2004 klo 19:50:10
Tulosta viesti  
Virnistys Kysy vain kuinka paljon -muillakin kuin miulla!
Miulla on kaksi tekoniveltä, selästä yksi hermo pysyvästi vaurioitunut (tai ehkä kaksi nykyisestä kiputilanteesta päätellen) ynnä muita pikkujuttuja. Tämän kesän uutuus on diabetes ja siinä sitä onkin opettelemista  ???

Ja klubilaiset ovat muuten tosi tietäväistä joukkoa -täältä löytyy vastaus kysymykseen kuin kysymykseen. Taitavat vain nyt olla kesälaitumilla, kun vastailevat sinulle näin alkuun hitaanlaisesti.

Tervetuloa joukkoon kuitenkin!  Silmänisku

Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä – nyt heti.
Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #2 - 21.07.2004 klo 14:03:05
Tulosta viesti  
Vain nivelrikko, mutta siinä on ihan tarpeeksi. Todella ikävässä paikassa, polvilumpion takana.  Ei auta Arthryl, ei piikitykset. Päivä kerrallaan mennään kipulääkkeitten kanssa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Krisu
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #3 - 20.10.2005 klo 23:00:46
Tulosta viesti  
Hei
Olen uusi täällä eli tänään löytänyt nämä sivut....
Itselläni oli myös sama kysymys mielessäni, mutta nyt ei tarvitse kysyä. Hymiö

Minulla on nivelrikko, kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt vielä en voi syödä viljoja ollenkaan eli keliakia.
kilpirauhasen vajis löysettiin keväällä ja loput tulikin syksyllä. Mitähän vielä tulee vastaan?
Vähän kyllä pelottaa, kun ikää on vasta 37 vuotta. Järkyttynyt

Terv. Krisu
Sivun alkuun

IP kirjattu

torttu
Nivelklubin tulokas
*
Poissa

Joulu tulee :)

Vastaus #4 - 21.10.2005 klo 07:29:18
Tulosta viesti  
Mäkin olen varsinainen sairauskimppu.
Nivelrikkojen lisäksi: aorttaläppävuoto, kolmoishermosärky,fibromyalgia,sappikivet,krooninen iriitti,krooninen jännityspäänsärky, kuivat silmät ja lisäks vielä masennus, ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö.
Siinäpäs mun paketti. Ja ikää 43vee  Itku

Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Vastaus #5 - 21.10.2005 klo 21:47:36
Tulosta viesti  
Hei Krisu!
Miullakin on keliakia ja sen kanssa kyllä oppii elämään. Mutta se on kyllä tosi vaikea "yhteensovittaa" muiden tautien kanssa. Miulla on enimmäkseen sellainen tunne kuin sillä sadun harakalla: nokka kun irtoo niin pyrstö tarttuu.
Esimerkiksi liikunnaksi suositellaan vesivoimistelua ja uintia -miulla on atooppinen iho ja tekonivelet. Ihon nirhaumat -siis jostain rikki oleva iho on paha juttu.
Keliakian suhteen taas eka vuosi oli tosi ongelmallinen: ihan yllättävissäkin tuotteissa oli gluteenia: soijakastikkeessa, marianne-karkeissa, lakuissa jne. Nyt alan olla jo 'tietäjä' eikä ole läheskään niin usein ongelmia seuraavana yönä/päivänä/viikkona. Keliakiahan ei ole niin helppo juttu kuin laktoosi-intoleranssi, vaan gluteenin nauttimisesta kestää tosi pitkään ennen kuin suolisto toipuu. Tosin lakuhan on miulta kielletty myös verenpaineen takia...
Vaatii tosi kovaa itsetuntemusta ja tautiensa tuntemusta sovittaa yhteen rintasyöpä - nivelrikko - selän hermovaurot - verenpainetauti - diabetes- keliakia jne. Mutta kyllä se onnistuu. Varsinkin kun ei ole vaihtoehtoa.

-aulis-

Kamalaa - toivottavasti en antanut liian synkkää kuvaa. Yleensähän olen kuitenkin porukan ilopilleri ja paras vitsinkertoja ja ihan pakottamatta!  Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

Päivi Pistool
Vieras

Vastaus #6 - 22.10.2005 klo 12:13:43
Tulosta viesti  
Hei, Aulis
Kiitoksia, kun kirjoittelit.
Et sinä pelästyttänyt minua. Olen kyllä ollut tietoinen gluteenin ainesosisita, kun olen ollut kokkina 15 vuotta.

Mutta se on aina, ainakin minun kohdalla että kun se sattuu omalle kohdalle. Tokihan minä nyt tiedän keliakiasta kaikenlaista, mutta onhan tietenkin niitäkin tuotteita joista en tiedä mitään.

Voi, hitsi. Tässä mä vaan saarnaan ja ei sen kummempia sairauksia ole edes. Miten sinä pärjäät niiden kanssa? Mä varmaan tulisin hulluks....jos olis noin monta. Mutta minkähän sille voi.

Kiitos vielä kerran sinulle, Aulis!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Krisu
Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #7 - 22.10.2005 klo 12:17:43
Tulosta viesti  
Hei
Apuuva....miks näitä viestejä ei saa poistettua.
Painoin vahingossa väärää nappia...no nyt ainakin sitten tiedätte nimenikin. Olen siis se Krisu.

Terv. Krisu
Sivun alkuun

IP kirjattu

aulis
Poissa

Voi hylkyläinen!

Vastaus #8 - 22.10.2005 klo 12:59:48
Tulosta viesti  
Heips  Hymiö

Kyllä toi miun eilisiltainen sepustus oli aika sekava. Olin eilen koko päivän Apuvälinemessuilla Tampereella ja illalla olin aika väsy...
Pirkka-hallin ravintolapalvelut kyllä nostattivat verenpainetta. Kahden maissa oli lounasravintolassa ruuat loppu. Kahvioissa ei ollut muuta gluteenitonta kuin makeita muffinseja tai pakastepullia. Mie en ole makean ystävä ja niinpä ainoa vaihtoehto oli salaatti Ja sen mauttomampaa fetasalaattia en ole koskaan saanut. Murrr!
Yleensä otankin omat eväät mukaan, esim. hedelmän tai porkkanoita tms.

Näiden tautien kanssa tulee ihan hyvin toimeen, kun ne ovat onneksi tulleet yksi kerrallaan. Paljon kovempi paikka oli pojan sairastuminen kesällä, silloin olin ihan paniikissa...

Yritetään kaikki pärjäillä - ja kyllähän myö pärjätäänkin!

-aulis-

Sivun alkuun

IP kirjattu